SF: As I Lay Dying, s02e22


Alaric: Hey, bud.  I’m just gonna take off.  You need anything?
Jeremy: No, I think I’m good.
Alaric: You know uh, on second thought, I might just crash here. Is that cool?
Jeremy: Yeah yeah, sure. Whatever. ...Alaric, thank you for everything.
Alaric: You can thank me tomorrow.  And the day after that.  And the day after that.
** Jeremy throws something at him **
Alaric: And the day after that.


[ Du kan se avsnittet HÄR ].

**DETTA ÄR ETT SAMMANFATTAT (SF) INLÄGG OM DET SENASTE AVSNITTET, VILKET BETYDER SPOILER-VARNING FÖR ER SOM INTE HAR SETT AVSNITTET ÄN**

Jag vill egentligen inte ens skriva det här. För när jag skriver det, så blir det sant. Bekräftat. Och det här är sanningen som jag inte klarar av: The Vampire Diaries är finito. Tills september. Freaking september. Got it? Så vad finns det att göra nu liksom? ...annat än att, ja, börja om igen? Check på det.

1) Stefan joinar Klaus. Till min stora förtret. Som ni säkert förstår är det inte frivilligt; Alla TVD-fans är väl medvetna om Stefan stora hjärta, så vad gör han inte för sin bror? I avsnittet "The Dinner Party" fick vi se sidor av Stefan från hans förflutna, när han var ett monster. Jag förväntade mig aldrig att få se den sidan av Stefan igen, men när hans brors liv hänger på en skör tråd antar jag att det inte finns några gränser, oavsett how much of an ass den brodern är. Stefan valde alltså att bli det här monstret igen, i utbyte mot Klaus blod - som fungerar som botemedel mot Damons varulvsbett.

I första taget var han tveksam, han är ju trots allt den "duktiga". Men i slutet av säsongsfinalen, skymtade jag ett snett leende: när han hade återvänt till de gamla vanorna. Det var lite som att det var hans sätt att säga "äntligen" ...eller så var det bara ett skådespel för att Klaus ska lita på honom, tyvärr måste vi vänta tills september innan vi kan ta reda på det. Mitt hjärta gick i tusen bitar, hur som helst.

2) Jeremy blir skjuten. Liz? For ******* sake! Vad har jag sagt om dig och dina totalt lama och värdelösa försök? Att försöka döda Damon med, vad jag tror att det var; en vanlig pistol (seriöst?) var otroligt dumt för en hel rad anledningar, men mest för att han for ur vägen i vamp-speed och du dödade Jeremy. WHAT? Yep. Det var inte bra, nej. Bonnie sammanträder med de döda häxorna som ska återuppliva honom, men det kommer att kosta allvarliga konsekvenser. Jeremy kan vara vid liv, men han träffar döda människor (?) ...Like a total psycho, då avsnittet slutade med att -GET THIS- Vicki kom tillbaka. Och ANNA! My effing God. Hej, vampyr ex-flickvänner! Kan inte vänta att se er förklara detta, Julie Plec och Kevin Williamson. Till den ljusa sidan då, Caroline och Liz hade sin lilla stund. Jag antar att det krävs att döda din dotters vän för att kunna acceptera henne som vampyr, huh?

3) Elijah blir dödad av Klaus. Det var nog många där ute som förutsåg det här och det gjorde jag också. Hur som helst, jag trodde inte att det skulle hända så snart. Tycker jag att vi har sett tillräckligt av Elijah? Absolut inte. Men varför?! VARFÖR?! Jag vet att du kommer tillbaka; för nästa säsong är säsongen av The Originals. Men Klaus stoppade det där svärdet rakt genom ditt hjärta, och du är död. Och ovanligt dum. För att lita på det psychot till bror.

4) Elena kysser Damon. Oh no, ännu ett moment då mitt hjärna krossades i tusen bitar. What about poor Stefan who's freaking suffering out there?! Din själviska och dumma evil-vampyr: ännu en anledning till att inte gilla dig! Många Delena-fans älskar och avgudar det här ögonblicket, men jag tror hur som helst inte att detta betyder särskilt mycket, (men jag kan ha fel); Bara för att Katherine uttalade att det är okej att älska dem båda -eftersom hon gjorde det- så betyder det inte att Elena kommer göra detsamma. Det var dock ett passade ögonblick, men Elenas kyss kom vid en tidpunkt då hon trodde att han skulle dö; så låt oss inte göra uppståndelse kring det här förrän vi har en anledning till det.

5) Ex-vampire-girlfriends are back. Eller? Jag skrev lite om detta ovan. Det här var utan tvekan säsongsavslutets stora cliffhanger! OMG moment! Jeremy ser Anna, och Vicki. Som båda dog som vampyrer, för länge sedan. Och han hade typ världens crush på dem båda. Så låt oss komma ihåg detta; När Bonnie försökte föra Jeremy tillbaka, sade hon att Emily hade varnat henne för att det skulle bli konsekvenser. Innebär detta att Jeremy kommer att ha en inte allt för trevlig kärlekstriangel of his own? - I mitt innesta hoppas jag dock att Jeremy inte alls har blivit psycho eller ser döda. Jag vill ha Anna tillbaka for good. Så vad sägs om att Anna och Vicki också kom tillbaka till livet samtidigt som Jeremy?! Som ett straff mot Bonnie, hon och Jeremy är ju liksom... together. Like together. Och det skulle ju inte vara så bra, ellerhur?


Så, nu frågar jag er lojala läsare. Och tittare: Vad tyckte ni om finalen? Vad tusan har hänt med Jeremy? Är Anna och Vicki tillbaka helt och hållet? Har de kommit tillbaka som spöken, människor eller vampyrer? Vad vill Klaus egentligen göra med Stefan? Är du lättad över att Damon kommer att överleva? Blev du helt freaked out när Elena kysste Damon? Var du förvånad över att Klaus dödade Elijah (...även om du förmodligen inte borde vara det)? Vad kommer att hända med Katherine? Finns det något mer du vill ta upp och prata om?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Sidan ses bäst i Mozilla Firefox.

bloglovin

Det här är en blogg tilldelad den bästa tv-serien ever made: The Vampire Diaries. Eftersom jag uppenbarligen inte kan få nog, bestämde jag mig för att skapa en underblogg om enbart TVD.Enjoy!

Om jag måste välja så är jag all in för team Stelena. And I'll always be team Stelena. ♥

[ everylastminute.blogg.se/tvd ]



RSS 2.0