SF: Smells Like Teen Spirit, s03e06


The Vampire Diaries 3.06, Smells Like Teen Spirit.

[ Du kan se avsnittet HÄR ].

**DETTA ÄR ETT SAMMANFATTAT (SF) INLÄGG OM DET SENASTE AVSNITTET, VILKET BETYDER SPOILER-VARNING FÖR ER SOM INTE HAR SETT AVSNITTET ÄN**


Jag var så grymt taggad att se TVD den här veckan, verkligen sådär sjukligt taggad och nyfiken som jag blir ibland (läs: eller mestadels hela tiden). Jag har räknat ner varje dag ..7, 6, 5, 4, 3, 2, 1 ...and so it's Fridaaay again! Och något som inte heller är helt ovanligt: Det hände en massa galna saker i det här avsnittet. Typ, Tyler är läskigt lojal till Klaus! Vi fick även se att the kids faktiskt går till skolan ibland! Stefan och Rebekah joinade också! Matt försökte göra någon slags "magic for dummies" och så blev Bonnie såklart tvungen att rycka in och rätta till hans misstag! Och Jeremy är fortfarande ett känslomässigt kaos och är otrogen mot Bonnie med Anna, igen! Men -som du kanske anade- så bryr jag mig inte det allra MINSTA om något av det ovanstående just nu, för allting jag kan bry mig om är the freaking fact att Katherine lyckades med att väcka upp Mikael. OCH SEDAN BÖRJADE HAN ÄTA HENNE! AND I'M NOT KIDDING! VAMPYREN SOM DÖDAR ANDRA VAMPYRER ÄR HELT GROTESK OCH KAN HA DÖDAT KATHERINE OCH JAG ÄR TOTALLY FREAKING OUT OCH OM HON ÄR DÖD, I SWEAR TO GOD, KOMMER JAG ALDRIG, ALDRIG, ALDRIG I HELA MITT LILLA LIV ATT FÖRLÅTA JULIE PLEC OCH KEVIN WILLIAMSON!!!!! LIKE REALLY NEVER, EVER. Okej, eh. Ledsen för utbrottet. Jag var bara tvungen att skriva av mig min potentiella sorg. Nu när jag tänker över mitt uttalande, så bryr jag mig rätt mycket om de andra sakerna också. Bara inte lika mycket som jag bryr mig om Katherine. Men just nu kan jag knappt skriva hennes namn utan att darra. Please, somebody ...help.

Så låt oss fokusera på någonting lite mer lugnande; som att förklara alla väldigt inte lugnande, fantastiska och übergalna, viktiga grejer som hände inatt...

1) Tyler har blivit bunden. Enligt Damon är det ovanligt för vampyrer, men det kan vara själva standarden för hybrider (Tyler är ju den första, you knooow.) Sedan Klaus blod skapade Tyler's vampyriska sida, känner han sig lojal till Klaus; som om Tyler är skyldig honom allt. Och det är uppenbarligen kind of a huge problem. Och det finns ingen direkt lösning på detta än, såvida du inte tycker att Damon's kvicktänkta kommentar är tillräcklig:
Caroline: So how do we fix him?
Damon: Get a new boyfriend.
Mhm, right.....

2) Rebekah-situationen blir mer intressant, och kanske kan lösa problemet ovan.
När Klaus bokstavligen avdunstade från Mystic Falls efter att Damon nämnde Mikaels namn, lämnade han sin kära syster bakom sig. Och vad ska hon göra då? Well... först -såklart- shopping-time! ("Barbie Klaus" verkar ha något slags shopaholic syndrom eller något, right??? Tjejen bär liksom ALLTID på shoppingpåsar). Sedan, hitta någonstans att bo. Som mycket passande blir at The Salvatore's! Varken Stefan eller Damon verkar alltför entuasiastiska över detta, men själv är jag ganska excited. Och för att röra till det lite mer, Rebekah kommer till High School! Hon ska nämligen vaka över Tyler (precis som Stefan ska hålla koll på Elena), och hon tar ärendet väldigt seriöst. Väldigt. Till gränsen att hon kanske till och med kan lösa Caroline's hybrid-pojkväns-problem! Including, ta över Caroline's sociala liv... Uhm, gick vi inte igenom det här med Katherine och Stefan?

3) Apropå det, Stefan's extremely creepy right now. Närmare bestämt till maximum av creepiness. Med hans kärlek till Elena och hans mänsklighet helt avstängd, är hans enda uppgift i livet att skydda Elena (aka. "the human blood bag - no offense!) åt Klaus. Mitt enda problem, förutom att det fortfarande är totally heartbreaking: Berättade inte Rose, för väldigt länge sedan, (vilket inte var så länge sedan eftersom det tydligen bara har gått ett år) att "turning it off" bara är en myt? Att det fungerar för "nybörjare", men att när man kommer till en viss ålder måste man ta itu med sin skuld och smärta? Något i den stilen. Skriver vi om historia och mytologi, kära producenter? Eller är Stefan fortfarande ung nog att stänga av den med hjälp av Klaus tvång? Eller fungerar det alltid om one of the Originals tvingar denne? Just sayin'.

4) Elena, den utbildade vampyrmördaren. Watch out guys! Elena Gilbert är på fri fot, och hon tränar! Klockan 5:15 i gryningen med Alaric aka. vampyrmördar-läraren. Hon har övat på att skydda sig från Stefan, och har en plan med Alaric, Damon, Caroline och Bonnie. På skolans förvirrande Bonfire-kväll (som nästan framkallar tårar i ögonen när jag tänker tillbaka på Stefan och Elena -back then), låtsas Elena att hon dricker sig i glömska, faller från läktaren och väntar på att Stefan hjälteaktigt ska fånga henne -vilket han gör- för att Alaric ska kunna skjuta honom med en vervainpistol bakifrån. Problemet med den ovannämnda planen???

5) Vicki. (Ugh, I hate to even hear her name!) Hur störande på en skala från 1-10? Vicki hjälper Matt att göra någon completely freaky ritual där han tänder några stearinljus och skär sig själv, medan Vicki's häxa på andra sidan gör någon galen voodoo-thing för att släppa över henne till den andra sidan. Och det fungerar. Så Vicki är tillbaka. MEN, hon måste återställa balansen i naturen åt hennes häxa. Vilket betyder att Klaus hybrider inte får överleva. Vilket betyder att hon måste döda...Elena. Jag är ledsen, men hela den här Elena-som-offer-grejen börjar bli rätt störande. Tycker inte ni det? Har vi inte kommit över faktumet om hennes död än liksoooom? Hur som helst, Vicki sätter eld på bilen som Elena har dragit in Stefan i. Och eftersom hela händelsen baseras på magik, så är Elena och Stefan inlåsta, och Alaric kan inte få ut dem. Vilket leder oss till Bonnie, som börjar dra tillbaka Vicki till andra sidan. Med magiken borta, lyckas Elena att fly och ta Stefan med sig. Och en tårögd Matt kan låta Vicki gå.

6) Jeremy och Anna. Vår lilla homeboy kan fortfarande se Anna. I själva verket pratar han med henne -när han egentligen borde prata med Bonnie! Men han kan inte hjälpa det. Han kan inte sluta tänka på henne! Och hon kan inte sluta tänka på honom! Och sedan gör de där hand-touching-emotional-cheating-grejen utan att feeling each other at all, ni vet? Den enda skillnaden från förut är att de faktiskt kan känna varandras händer! OMGGG!

7) The barbeque of Katherine. Meanwhile är Katherine in the middle of nowhere och försöker återuppväcka Mikael. Kat har alltså spenderat de senaste dagarna med att försöka väcka the vampire-slaying-vampire-thing. Hon använde alla slags gnagare och boskap innan hon droppade blod från ett lik på hans läppar. Det visar sig att Mike är en super-mysterious-vegan-vamp. Han blir helt cranky och förbannad över att Kat har återuppväckt honom.
Kat: A little blood will grease those muscles up real quick.
Mikael: I don’t feed on living things
Kat: Then what do you eat?
---WRONG QUESTION---
Han tar tag i henne och hennes hals förvandlas till en ordentlig blodbuffé. Hennes hand glider död-aktigt ner från kanten på kistan. And I'm totally dying of anxiety.

7) Och när Stefan och Elena är i säkerhet och tillbaka at the Salvatore's, frågar Stefan varför hon räddade honom. Det är för att hon fortfarande har hopp kvar, att han kan få tillbaka sin mänsklighet. Och vet du vad kärleken i hennes liv svarar då? Har du någon clue at all?
Stefan: Do you know how pathetic that makes you, Elena?
OUCH!

Elena: No, Stefan. It makes me strong.
Och så kör hon en stake i honom.  Yeah, you go girl!
8) Och sedan kommer Mason Lockwood. WHATTAFUCK? Yeah. Indeed. Mason??? He's like, really dead. Right? Har Matt och Bonnie's magi totalt förstört balansen i naturen med den andra sidan? Ska allt dött och övernaturligt folk bara komma och hang out i Mystic Falls igen? Vad tusan är det som händer egentligen? This is BEYOND creepy. Och för Damons skull ...låt oss hoppas att Mason inte är alltför hämndlysten. Han är ju typ tillbaka och värre än någonsin.


Så, vad är det som händer i Mystic Falls? Är Katherine död?! Finns det fortfarande hopp för Stefan? Vad kommer att hända med Tyler och Caroline? Kommer Jeremy att göra slut med Bonnie för sin döda vampire-ghost-ish flickvän? Missade jag någonting?
Let me know what you think! Jag är utsvulten på information, och på dina åsikter och tankar och smarta idéer och förmåga att konversera! Så skriv nuuuuuu.

Kommentarer
Postat av: Matilda

åh, jag är typ lika upprörd över hela momentet med Katherine och Mikeal; Katherine verkar inprincip vara den enda levande varelsen just nu. Bortsett från Elena, satt bokstavligt talat och hurrade när hon stakade (vad heter det? satte en stake i honom? låter fel hursom) Stefan. Wiie. Tyler är liksom onekligt dum just nu, u idiot. Och Rebekah, hon är c00l. Bonnie överreagerar tycker jag men samtidigt man ba WhazZzup? Varför flörtar Jeremy med Anna? Creapy.

2011-10-22 @ 12:44:44
URL: http://reflectionsofmoments.blogg.se/
Postat av: cajsa tapper - fotoblogg

Alltså allting blev ju helt fucked up när Matt gjorde så att Vicki kom tillbaks... Är allt hans fel då eller? För hade inte hon kommit tillbaka hade ju inte Bonnie behövt fixa tillbaks henne till andra sidan och då hade väl inte allt det andra hänt. CONFUSED OVER HEREE.

Och Katherine... kunde hon inte varit LITE försiktigare? Hon visste ju att det var en vampyr som dödar vampyrer =äta på dem kanskee? obvious? no?

Nej jag väntar med spänning på nästa!!

2011-10-23 @ 10:29:39
URL: http://lovelycajsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Sidan ses bäst i Mozilla Firefox.

bloglovin

Det här är en blogg tilldelad den bästa tv-serien ever made: The Vampire Diaries. Eftersom jag uppenbarligen inte kan få nog, bestämde jag mig för att skapa en underblogg om enbart TVD.Enjoy!

Om jag måste välja så är jag all in för team Stelena. And I'll always be team Stelena. ♥

[ everylastminute.blogg.se/tvd ]



RSS 2.0