SF: Bringing Out The Dead, s03e13.

“You are my son and I am here to forgive you. I want us to be a family again.” - Esther to Klaus. The Vampire Diaries 3.13 Bringing Out The Dead.
[ Du kan se avsnittet HÄR ].

***DETTA ÄR ETT SAMMANFATTAT (SF) INLÄGG OM DET SENASTE AVSNITTET, VILKET BETYDER SPOILER-VARNING FÖR ER SOM INTE HAR SETT AVSNITTET ÄN***

Förra veckans avsnitt av TVD har lett mig till följande slutsats: Julie Plec och Kevin Williamson måste äntligen ha lyssnat lite på sina forna fanz. Det är den enda logiska förklaringen till att vi nu har blivit introducerade till TVÅ NYA ORIGINALS! (Hej, Kol och Finn!). Jag är så excited about this att jag skulle kunna spricka. I själva verket har jag nog redan gjort det. Eller mitt förstånd rättare sagt, men det känns bra att Julie och Kevin är på samma våglängd. Vi kan ju börja med,

1) Elijah. Han är tillbaka, i all sin glans. Damon gjorde en remarkable smartmove; Drog ur daggern och tog tillbaka honom till livet igen. Åh, Elijah - äntligen är vi återförenade. Det känns så bra! Därefter kommer en förutsägbar Elijah-and-Klaus-fight, som kanske var lite intressant att titta på, men jag är redan utomordentligt uttråkad. Det vill säga, tills Elijah nämner Kol och Finn! De har varit daggered i århundranden! Jag tror att vi kommer att vi träffa dem! OMG! Oh My God. Och sedan berättar Klaus för Elijah om att döda sin mor och hur han vill återförena familj igen. Och hur de kommer att bli det när Stefan är ur vägen. Jag är nu, med andra ord, nervös.



2) Massmord-in-vampire-style-attacks. Någon dödar de goda medborgarna (The Founders Council-medlemmarna) i Mystic Falls med vampyr-dödande vapen. Som tillhör The Gilberts. Med Elenas fingeravtryck på. WHUT?! Yep... Först var det Meredith's ex-pojkvän Brian. Sedan Caroline's pappa, Bill (I really feel bad for Caroline....) Och därefter vår älskade Alaric, vilket ledde till super-creepiness när Elena var tvungen att döda honom completely eftersom hon är dubbelgångare aka. supernatural - för att hans ring skulle kunna föra tillbaka honom till livet. Och jag måste säga att ja, Meredith är definitivt en suspect: Men det känns som att det är någon annan. Vad skulle M få ut av att döda Caroline's pappa till exempel??? Eller så har hon en medhjälpare. Or... or... Well, let's just say the possibilities are overwhelming. I just... can't.

 

3) Precis som jag misstänkte: Klaus + Elijah = Stefan + Damon. Ekvationen är kuslig! Två bröder, bästa vänner tills kärleken till en kvinna kom emellan dem! Både Stefan och Klaus dödade sina fäder! Och den kvinnan vars kärlek de delade? OH, ALSO RELATED!


4) Det som jag har väntar på sedan första avsnittet. Tatia! The very first Petrova-girl (Jag antar att Julie och Kevin avvisade Charlotte Petrova idén.) Hon var otroligt vacker, och alla pojkar i hela Mystic Falls (vi talar alltså om tider innan det ens hette Mystic Falls) ville ha henne, trots att hon hade ett barn med en annan man. Och ingen älskade henne mer än Klaus . Utom förstås, hans bror Elijah. (Låter det bekant, or?) Jag är så obeskrivligt glad, like super-super-duper-excited. You know??? Jag vill veta mer! Ingen har väl tagit miste på min kärlek till Petrovasläktet (aka. Katherine.) Tänk er liksom... Petrova no. 3. Tydligen var deras mamma så upprörd över deras rivalitet och eftersom Tatia inte kunde/tänkte välja mellan dem, så använde deras mor hennes blod till förvandligen (blodet de drack för att bli vampyrer). Detta är lite sådär halvt creepy, I have to say. Jag vill fortfarande veta hur/varför Tatia's blodlinje uppgav dubbelgångare. Jag antar att Esther gjorde något woodo-woodo, men jag är fortfarande förvirrad. There are so many unanswered questions! I can't stand it! Dessutom vill jag så hemskt gärna träffa henne. Snälla, gör en till viking-flashback! Please. Please?!

5) Bonnie och Abby öppnar kistan. Abby räknar ut att kistan var förseglad med två generationer av häxor, vilket betyder att den måste öppnas på samma sätt. Och de öpnnar den. Och det är spänningsfyllt, eftersom vi inte vet vad tusan det är som finns i den. Det vill säga, tills Elijah undaggers alla sina tre syskon och Rebekah säger att hon kommer att döda Elena så att Klaus aldrig kan skapa fler hybrider och därmed alltid vara ensam. For all eternity. Och Klaus svarar att de inte kan skada honom, eftersom han är hybriden. Och Elijah kontrar att han kommer att vara rädd för dem, så snart som de får den där kistan. Och sedan.. och sedan... Still processing... still processing.... KOMMER ESTHER IN! OH, WAIT. WHAT??! DETTA ÄR SÅ SINNESSJUKT. I just... can't.



6) Familjeåterförening. Klaus skälver som en liten flicka, men Esther säger att han är hennes son och att hon förlåter honom (ursäkta, men hon förlåter att han dödade henne. Are you kidding me or...?!!). Hon vill bara vara en familj igen. Är detta sant? I don't knooow. Det får vi helt enkelt se imorgon på balen hos the Originals. Så på med dansskona nu, people. Jag har en känsla av att det kommer att bli en vild och alldeles underbar kväll!

7)
Andra viktiga saker--- Stefan medger att han fortfarande älskar Elena (åh, mitt älskade endgame). Och det gör Damon med. Elena agerar klokt i att säga till Caroline att Bill's beslut att inte gå igenom övergången (till vampyr) är hans val. Det är ganska amusing att detta kommer från just Elena, eftersom hon tar bort allas val för att "skydda dem", á la Jeremy ....Nej, jag har fortfarande inte kommit över det.Damon tror att han är Gossip Girl. Enligt följande undertecknade han en note till Elijah: Xoxo, Damon.REBEKAH ÄR ÄNTLIGEN TILLBAKA! OCH VI HAR FÅTT TRÄFFA KOL (bara jag som tycker att han är superlicious??? Så snygg att jag faller av stolen....) OCH FINN! OCH ESTHER IS ALIVE KICKING BUTTS! Och jag är bortom excited's gränser inför morgondagens avsnitt. Just sayin'.




Vad tyckte ni om avsnittet? Är du förvånad över att Esther var i kistan? Litar du på Abby Bennett? Litar du på Esther? Vad kommer att hända på balen? Är du lika nyfiken som jag angående Tatia och hennes bloodline? Vart var Tyler? När kommer vi att få lära oss allting om Kol och Finn? Kommer Jeremy någonsin tillbaka? Kommer den goda Stefan tillbaka snart?
Vad tror du?! Berätta allt och lite till! I'm curious.


pic sources: [1, 2, 3, 4 ]


Kommentarer
Postat av: Cajsa Tapper - fotoblogg

Jag vet inte men jag har blivit sjukt förvirrad på senare tid. Jag kommer liksom inte ihåg alla små detaljer som är viktiga i varje avsnitt osv, men du hjälper alltid till Karolina! :)

Still, I have a few questionmarks... Var tusan är Katherine? Har hon gått upp i rök eller är det jag som har missat något??? :O

Sen det här med Elena och att hon är dubbelgångare. Jag fattar inte riktigt. Är hon related to Tatia eller var det bara Klaus & Elijah som jämförde...?

Och Tyler ja, han försvann ju - eller rättare sagt, vi såg honom inte i förra avsnittet. Hade faktiskt glömt honom om jag ska vara ärlig, haha :P

Men åh, dramatiken mellan Stefan och Damon gör mig galen! Jag är spänd på att se fortsättningen :D



2012-02-10 @ 20:19:44
URL: http://lovelycajsa.blogg.se/
Postat av: Cajsa Tapper - fotoblogg

sv: taaaaaaaaaack du är bäst!! nu fattar jag en del ;D

jaa, så sjukt spännande!!!! dock ska jag till österrike så jag kommer inte kunna se det förrän om två veckor typ!! ;'''''( jag kommer döööö......



Kramis :D

2012-02-10 @ 22:14:36
URL: http://lovelycajsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Sidan ses bäst i Mozilla Firefox.

bloglovin

Det här är en blogg tilldelad den bästa tv-serien ever made: The Vampire Diaries. Eftersom jag uppenbarligen inte kan få nog, bestämde jag mig för att skapa en underblogg om enbart TVD.Enjoy!

Om jag måste välja så är jag all in för team Stelena. And I'll always be team Stelena. ♥

[ everylastminute.blogg.se/tvd ]



RSS 2.0