SF: Our Town, s03e11.

[1, 2. ] “I’ll let you in on a little secret. There’s a whole world out there waiting for you. Great cities and art and music. Genuine beauty and you can have all of it. You can have a thousand more birthdays. All you have to do is ask.” - Klaus to Caroline. The Vampire Diaries 3.11 Our Town.
[ Du kan se avsnittet HÄR ].

***DETTA ÄR ETT SAMMANFATTAT (SF) INLÄGG OM DET SENASTE AVSNITTET, VILKET BETYDER SPOILER-VARNING FÖR ER SOM INTE HAR SETT AVSNITTET ÄN***

Okay, let's go straight to the facts; Det här avsnittet måste ha brutit något rekord, det gick bara ett avsnitt efter pausen för att påminna oss kära tittare om Damons oklanderliga hygien. Inte första gången vi ser honom i duschen/badkaret/you name it...? Jag blir nästan lite misstänksam gällande Julie Plec och Kevin Williamsons besatthet av Damon-in-the-shower-slash-bathtube-cleansing-his-body-scenes. Försöker ni säga oss något? Är Damon-in-the-shower-24/7 ett tecken på tvångssyndrom? Försöker ni berätta för oss att de andra karaktärerna inte duschar eller badar? WHAT IS THE MATTER? You tell me.

...Alltså jag fattar ju att han är snygg och att ni vill att vi ska se honom aaaaall sexy och så, men det har verkligen blivit ett återkommande fenomen - vi vet hur han ser ut i duschen. Check! It's getting old guys...

Okej, nu när jag har fått det där ur vägen kan vi börja diskutera resten av avsnittet som var beyond epic i min mening och fokusera på vad som skulle ha varit Caroline's 18årsdag - om hon inte hade varit, eh, död. Och ja, jag antar att ni inte har glömt bort kyssen mellan Elena och Damon i förra avsnittet ...men om det är fallet, så påminner jag er. Det är rätt så viktigt, faktiskt. Inte för att jag tyckte om det, som den die-hard-Stelena-shipper jag är, men det kan vi bortse ifrån ...at the moment. HEY HO LET'S GO!!!

1) Hybriderna. "Those hybrids. They are really bringing the neighborhood down." Damon's kommentar efter att ha ryckt ut hjärtat ur en hybrid, the most effective way I guess, utanför 'häxornas hus'. Stefan är bekymrad över att Klaus hybrider kommer att lista ut vart kistorna är; Vilket startar hans helhjärtande satsning på att bli av med alla hybrider i Mystic Falls. Buzz-kill, here we go! Detta leder till två till hybrid-dödsfall i Stefan's händer, en av vilka Damon säger: "No dead hybrids at the Founder's Party." Oh god, de har verkligen bytt roller.

2) Caroline's födelsedagsångest. Elena, Bonnie och Matt är helt inställda på att göra Caroline's artonårsdag magisk - med skåpdekorationer i skolan och tequila i släptåg, men the Vampire Barbie börjar känna vikten av sin faktiska status som evig 17-åring. Så Elena bryter upp planerna och istället för att fixa en födelsedagsfest, fixar los tres amigos en ordentlig begravning till minne av hennes mänskliga liv. Ett slags hjärtevärmande adjö till sitt gamla liv och ett fullt välkomnande till hennes nya ...som nästan slutar (igen) när Tyler "råkar" bita henne. Oh, how romantic? Detta ledde FYI till intensiva ångestattacker för mig; Caroline av alla människor får inte dö. Liksom, no way in hell.

3) The crisis of Klaus. Jag menar, vad är nytt egentligen??? Men somehow så har Klaus-situationen blivit galnare än någonsin ...Om det är möjligt, överhuvudtaget. Vi kan ju börja med att vi på något vis har gått in i ett parallellt universum där THE FOUNDERS' COUNCIL nu mera står på KLAUS' SIDA. And we're (inklusive Damon) like, what the f-ck?! Han har lovat att hålla staden säker ifall Stefan lämnar tillbaka hans kistor. Eh ja, förutom att han och hans hybrider är vad som INTE håller staden säker, vilket Damon träffsäkert påpekar. Jag upprepar: WHAT?!!

4) The heartbreaking Stelena-moment. Stefan tar saken i egna händer och bestämmer sig för att vara "The better villain", dvs. kidnappa Elena och döda henne vid Wickery Bridge. Yesbox, that's right. Han ringer Klaus, tvingar i Elena hans blod medan Klaus är på andra änden och hotar med att köra henne från bron så att Klaus förlorar sin hybrid-blood-bank. Det faktum att han var villig att gå så långt skrämmer livet ur mig, och det gjorde sure as hell Elena och Damon livrädda också. Klaus backar tillbaka och säger att han ska ta bort sina hybrider från staden, så horaaaaay för Stefan. Mission completed. Förutom att han och Elena har en totally heart-breaking konversation (med dramatisk musik i bakgrunden till råga på allt): Han tänkte köra bort henne över bron där hennes föräldrar dog och hon nästan dog, innan han räddade henne. Stefan säger att Klaus backade equals han behövde inte döda henne, men han är fortfarande scary as the badass Stefan. Tydligen är hans ända mål i livet att förstöra Klaus eftersom det är allt han har kvar. Och när Elena med gråten i halsen säger att "You had me!!!" så svarar han "I lost you the minute I left town with Klaus.". När hon frågar om han försöker få henne att hata honom, lämnar han henne mitt i vägen och kör iväg, men inte innan han säger "I don't really care what  you think of me." Och efter den här scenen började jag ärligt talat ifrågasätta min psykiska hälsa... Det här är inte bra för mig. I JUST CAN'T TO DO THIS.

5) Klaroline?!! Caroline och Tyler blir nästan tillsammans igen - tills han ofrivilligt biter henne för att Klaus tidigare hade beordrat honom att göra det. Tyler trodde typ att han var free-to-do-what-the-hell-he-wants och är uppriktigt pissed off på Klaus, men han gör tydligen allt som Klaus-the-Boss säger i alla fall. HERE COMES THE BAM-BAM-MOMENT; Klaus kommer hem till Caroline och erbjuder henne att bota henne med sitt blod och hamnar i ett extremt bisarrt -men avgörande- samtal med henne om allt vad livet har att erbjuda ...städer och konst och musik och äkta skönhet och hur hon är fri and so on.... Och till det som är mest weird av allt; Han ser verkligen ut att bry sig. UM, EX-FREAKING-CUSE ME??? What is going on? Men, det mest sjuka återstår: Han botar henne och när hon vaknar upp morgonen därpå ser hon en gåva från honom. En födelsedagspresent med andra ord. Det är ett armband, precis som Tyler också gav henne ett. Men still, detta är KLAUS? Är han kär eller någonting???? Vad detta än är, så är jag en Klaroline-shipper all the way ..även om detta är helt out of the blue.

6) Seriemördaren Meredith?
Alaric's so-called nya potentiella kärleksintresse kan ha dödat sin föredetta pojkvän Bryan med en "stake" rakt genom bröstet. Och han var mänsklig. Och sedan kan hon ha gått till the Grill och börjat flirta med Alaric och frågat om hans dagdrickande. Seriöst, du kan göra bättre än så: Den mannen är alltid där. Han behöver inte ens en ursäkt för dagdrickande. Han är en personifikation av dagdrickande. However, something's up with this girl... Hon är förmodligen också släkt med den avskyvärda nyhetsreportern Logan Fell som blev vampyr och dog i säsong 1.

7) Jeremy lämnar från Mystic Falls. Sobs. Jag önskade att det var en "oh, we're just kidding-thing", men så är inte fallet. Jeremy åkte iväg, men inte innan Bonnie ifrågasatte Elena om att utesluta hans egna val, och hon är faktiskt 100% rätt i det avseendet. Att övertala Jeremy att lämna staden, även om det är för hans säkerhet, är bara helt fel. Jag saknar honom redan.

8) Den mystiska kistan. I promon för nästa veckas avsnitt får vi se att Bonnie's mamma (eh, hej???) är involverad. Uppenbarligen kan hon öppna kistan. Och jag är så sjukt mycket mer nyfiken och excited inför detta än vad ni är. Åh. Jag behöver gå på avvänjningsrehabilitering.



Vad tyckte ni om avsnittet? Vad tror ni finns i kistan? Är det Esther's kropp? Eller någonting som kan döda Klaus? Eller vampyr-bote-medel? Kommer de att öppna den nästa vecka? Klaroline??? Vad tycker ni om att Jeremy lämnar staden? Tyckte ni att Matt, Bonnie och Elena's begravning för Caroline's gamla liv var gulligt? VART ÄR KATHERINE? När kommer vi att få träffa de andra Originals? Och när kommer Stefan att sluta vara så.. well.. sitt nuvarande jag?
Jag vet att ni har känslor och frågor och tankar och att det svämmar över precis som det gör hos mig just nu. Så ut med dem! Jag vill höra era åsikter och teorier!!!

Kommentarer
Postat av: PHOTO / David Andreasson

Ett av de mest bästa & galnaste avsnitt! :)

Man fick många frågor efter att ha sett det!



Men verkligen bra var det! :)

2012-01-14 @ 14:12:36
URL: http://daphoto.blogg.se/
Postat av: cajsa tapper - fotoblogg

Jag håller verkligen med om att Stefan och Damon har bytat roller HELT!! Det är sjukt hur mycket jag saknar det gamla och mysiga paret Stelena... Stefan har sjunkit lägre än lågt.



Hade faktiskt inte tänkt på det tills du skrev det här - Meredith säger ju i baren att hon "lost a patient, what's your excuse?" till Alaric och nu gick det upp för mig att det mycket väl kan vara hon som dödade sitt ex!! Skådespelaren (det som hon heter på riktigt) var en riktig creepy typ när hon spelade Nanny Carrie i One Tree Hill och nästan dödade en hel familj om jag inte minns fel. Det skrämmer mig lite sådär lagom.



När Tyler bet Caroline så fick jag nästan hjärtattack, haha! Fattade inte att det var sant :o Först tänkte jag liksom "äsch det var bara en skråma" tills jag förstod att det var riktigt illa... Hoppas Caroline inte faller för Klaus som i mina ögon är sjukt opålitlig hur han än beter sig. Hoppas hon är smartare än så!



Tack för SF'en Karolina!! :D

2012-01-14 @ 18:00:29
URL: http://lovelycajsa.blogg.se/
Postat av: jenny

Håller med de andra att detta avsnittet väckte sjukt många frågor. Jag är däremot inte ett Stelena-fan, speciellt nu efter att Stefan och Damon bytt roller. Hoppas fortfarande på att det ska bli något mellan Elena och Damon.



Det blir verkligen spännande att se vad som händer mellan Caroline och Klaus, och Tyler oxå. Sedan fick jag en känsla av att nånting kommer att hända mellan Alaric och Meredith oxå. Hon verkar inte pålitlig måste jag säga. Jag får en "Isobel-feeling" av henne.



Men vi får bara vänta och se hur det fortsätter härifrån. Och jag saknar Jeremy... Vill att han kommer tillbaks.

2012-01-15 @ 17:52:15
URL: http://jjennyys.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Sidan ses bäst i Mozilla Firefox.

bloglovin

Det här är en blogg tilldelad den bästa tv-serien ever made: The Vampire Diaries. Eftersom jag uppenbarligen inte kan få nog, bestämde jag mig för att skapa en underblogg om enbart TVD.Enjoy!

Om jag måste välja så är jag all in för team Stelena. And I'll always be team Stelena. ♥

[ everylastminute.blogg.se/tvd ]



RSS 2.0