SF: The Last Dance, s2ep18


BONNIE: “I have the power to save you. If I don’t use it and something happens, that would kill me more. Just answer one question. If the situation was reversed. Would you do it for me? So you know why I have to.”

[ Du kan se avsnittet HÄR ].

**DETTA ÄR ETT SAMMANFATTAT (SF) INLÄGG OM DET SENASTE AVSNITTET, VILKET BETYDER SPOILER-VARNING FÖR ER SOM INTE HAR SETT AVSNITTET ÄN**

Det har funnits gott om häpnandsväckande upptäckter sedan starten av The Vampire Diaries; Elena ser EXAKT ut som Katherine! Och ja, det har nog alla förstått, även om man så bara har sett några sekunder av The Vampire Diaries i hela sitt liv, eftersom varje avsnitt börjar med att Elena säger "(OMG) We look exactly like!" till Katherine, som om Katherine inte redan visste det........ However, anledningen till att hon ser EXAKT ut som Katherine är för att hon är hennes dubbelgångare! Att vara dubbelgångaren innebär att Elena, genom att offra sig, är nyckeln till att bryta en månghundraårig, övernaturlig förbannelse [The Sun and Moon Curse] osv. osv... Listan är lång; men vad jag skulle komma till är att vår nyfunna kunskap resulterar i oerhört scaaary avsnitt nu på slutändan. Händelserikt helt enkelt, säkert kryddat med lite offer här och där...

1) Klaus/Alaric (vad ska jag kalla honom? Klauric? Hehe). I princip kommer Klaus alltid att vara No. 1 i varje avsnitt från och med nu, ever. Klaus chillar ju för närvarande i Alarics kropp. As we already know, är han där pga. en häxförtrollning. Det gör att han helt obekymrat kan gå till Mystic Falls High School och leka historielärare. Och dessutom kan han gå in i vems hus som helst, eftersom han är en människa. Fast han är liksom en vampyr. I en människa. Aight... något förvirrande.

2) Matt and the Sheriff. Ni är bara sjukt tråkiga.... Just sayin'. Alltså, vad är meningen ert nyfunna intresse för spioneri liksom? Get over yourselves!

3) Katherine. Ååååååh, Katherine!!! Här har vi onekligen en mer intressant person... eh, vampyr menade jag. Jag är besatt av dig. Och du var bara med i avsnittet i typ fyra minuter (eller var det sju? Jag är forfarande lite osäker på om det var du eller Elena som drog ut svärdet ur Elijah i slutet av avsnittet). Vilket leder mig in på faktumet att Elijah is BAAACK. He's back bitcheees! Någonstans visste jag att han skulle komma tillbaka, men inte så snart.

Anledningen till att jag tvekar på om det är Elena eller Katherine som drog ut svärdet, är att Klauric berättade för Katherine i början av avsnittet att "The dagger better be there", eller nåt sånt. Vilket betyder att Klaus gärna ser att han fortsätter vara död ett tag... Å andra sidan borde det vara Elena som gjorde det, eftersom det nu mera är hon som äger Salvatore-huset och hur kan då Katherine komma in utan att bli inbjuden av Elena? Men om det är Elena, vad har hon för motiv till att få Elijah tillbaks i livet? Why??? Nope, I just don't get it.

4) Bonnie. Du dog! Herregud! Men du lever! OMG! I verkligheten, så fattade jag att din "död" var en plan. Jag menar, The Vampire Diaries utan Bonnie? No. Way. Om du verkligen hade dött på riktigt hade jag allvarligt talat lidit med Jeremy, som då skulle ha fått lägga till yttligare en död flickvän till listan. Neh... det kan ju bara inte hända. Hur som helst, jag är inte säker på om din plan gick som den var tänkt... med tanke på att Katherine verkar ha kommit underfund med den - om det nu är så att det var Katherine som låtsades vara Elena när hon pratade med Damon i slutet innan hon drog ut svärdet ur Elijah. Total confusion... typiskt att Nina (skådespelerskan) är så bra på att spela båda rollerna. Äh, det verkar ändå på något sätt mer "logiskt" att det är Elena som drog ur svärdet, av någon konstig anledning.

5) The real Klaus. Nu pratar jag alltså Klaus och inte Klauric, ok? Det är bara för mycket att hålla reda på! Katherine har flytt från dig i år och dagar. Damon har letat efter henne i år och dagar. Du är helt enkelt boven i dramat, så att säga. Och därför borde du vara mer... spännande. Den största frågan i det här avsnittet är liksom varför dina skämt är så sjukt lame. Safari Sam? Elijah the "buzz kill"? Övertala en helt random, okänd tjej i skolan (som dessutom fick mer samtalstid än Caroline i det här avsnittet) att kalla dig sjuuuuukt sexig och inleda en katt-och-råttalek med Elena på dansen? (Ja, det var ju en dans. I skolan. I know, chockerande. Särskilt eftersom de verkar ha en massa tillställningar i skolan/Mystic Falls sisådär tjugoelva gånger varje vecka. Jag menar, de spenderar ju seriöst mer tid på sånt än att gå i själva skolan? När var de i skolan på vanlig lektion sist liksom?). Anyway, vi fortsätter: ....kalla Bonnie för en "witch-bitch"?. Att existera i längre än fem århundranden borde VERKLIGEN ha gett dig tid till att förbättra din komik. Men inte, nej. Du var väl för upptagen med att leta efter the real vampire bitch; Katerina á Katherine ...I guess.

Ni som har sett avsnittet, vad tyckte ni?
Är du alldeles till dig för att kolla in nästa veckas flashback-avsnitt, med the real Klaus? Är alla våra favoritkaraktärer säkra, eller är alla spoilers sanna; om att någon fortfarande kommer att dö (om det inte bara anspelade på Bonnie-fejkgrejen? Vem drog ut svärdet ur Elijah; Elena eller Katherine? Och kommer Klaus bli lite roligare?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Sidan ses bäst i Mozilla Firefox.

bloglovin

Det här är en blogg tilldelad den bästa tv-serien ever made: The Vampire Diaries. Eftersom jag uppenbarligen inte kan få nog, bestämde jag mig för att skapa en underblogg om enbart TVD.Enjoy!

Om jag måste välja så är jag all in för team Stelena. And I'll always be team Stelena. ♥

[ everylastminute.blogg.se/tvd ]



RSS 2.0